Nieuws

23 nov 2017
Vpaid ABN AMRO spaarverslimmers

3 direct toepasbare tips die je interactieve preroll enorm waardevol maken

Door cedriek, Interactive Preroll

ABN AMRO heeft met haar spaarverslimmers campagne een interactieve preroll ingezet en daarmee goede resultaten gehaald.

Binnen de online campagne is gebruik gemaakt van een interactieve video. Deze is zowel bij de billboard als de interactieve preroll toegepast.

Bij de creatie van de video is een hele handgemaakte spaarbaan (knikkerbaan) vervaardigd waarin een euro een route door het ABN AMRO logo aflegt. (zie bovenstaande foto).

Het goede aan dit idee is dat de makers de controle en de route van de euro laten bepalen door de bezoekers.

Bezoekers moeten vragen beantwoorden om de euro zijn weg te laten vervolgen. De antwoorden zijn een schat aan informatie voor ABN AMRO mits  goed gebruikt natuurlijk

Tip 1 bouw een doelgroep segment op van de bezoekers die de interactie aangaan met je advertentie

Met een VPAID campagne is het mogelijk om een audience op te bouwen op basis van klikgedrag bijvoorbeeld.

In totaal werden er 3 vragen gesteld die men enkel met ja of nee kon beantwoorden:

-Heeft u een hypotheek?

vpaid hypotheek abn

-Heeft u (klein)kinderen?

-Gaat u binnen 5 jaar met pensioen

Via onze custom events was het al mogelijk om iedere actie vast te leggen. Iedere klik actie is ook netje terug te vinden binnen Weborama reporting.  Daarnaast is het ook mogelijk om cookies te plaatsen vanuit de VPAID.

Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van onze Weborama Data Management Platform. Binnen onze Data Management Platform kun je eenvoudig audiences opbouwen van bijvoorbeeld iedereen die ja heeft geklikt op de hypotheekvraag. In een later stadium van de campagne kun je deze dan nog eens retargeten met een passende boodschap. Segmenten opbouwen kan enkel via het VPAID protocol en niet via VAST. In dit geval heeft het mediabureau haar eigen segmenten opgebouwd.

Tip 2 lok direct de interactie uit

Wanneer je een preroll inkoopt heb je gemiddeld 20 seconden de tijd om je boodschap te ventileren. Met een interactieve preroll kun je deze eenvoudig verlengen. Wanneer de bezoeker de interactie aangaat wordt de player gepauzeerd totdat de bezoeker zelf de advertentie sluit.

Bij de interactieve preroll van ABN AMRO wordt de interactie uitgelokt bij de eerste vraag. Dit is na 18 seconden. De eerste 18 seconden is gebruikt om de boodschap over te brengen hetgeen  relevant is uiteraard. Vervolgens blijft de uiting nog 7 seconden hangen (preroll duurt in dit geval 25 seconden) alvorens hij uit zichzelf sluit.

In die periode kon de bezoekers de vraag beantwoorden. Wellicht zou de interactie nog hoger zijn geweest als de bezoeker als het ware met zijn vinger tegen de munt aantikt. Op dat moment wordt de player iets eerder gepauzeerd en heeft de bezoeker meer tijd om de vragen binnen de VPAID te beantwoorden. Desalniettemin is de interactieratio heel hoog.

Tip 3 Creëer verschillende eind scenario’s met een opmaat gemaakte boodschap

Deze interactieve preroll leent zich perfect voor verschillende aflopen. Vooraf kun je alle mogelijke antwoorden uittekenen. En dat is ook gedaan. In totaal zijn er 8 verschillende combinatie’s mogelijk. Voor iedere combinatie is dit bijgehouden in reporting. Wat heel slim is. Het zou helemaal geweldig zijn geweest als voor iedere uitkomst een passend advies gegeven werd. Nu was het eind advies hetzelfde ongeacht de weg die de bezoeker had afgelegd.

interactieve preroll spaargeld verdient beter

En mijn inziens verdient het einde beter 😉
Stel een bezoeker had de volgende antwoorden gegeven:

  1. Heeft u een hypotheek? JA
  2. Heeft u kinderen? JA
  3. Gaat u binnen 5 jaar met pensioen? JA

De eind boodschap had bijvoorbeeld het volgende kunnen zijn:

Nog even en u gaat met pensioen. Bekijk hier wat u met uw spaargeld kunt doen.  

#spaarverslimmers   

Klik op onderstaand plaatje als je de interactieve preroll wilt bekijken

Vpaid_html_ABN

 

Als je benieuwd bent hoe deze video gemaakt is bekijk dan even onderstaand artikel op Adformatie.

 

De interactieve preroll van ABN AMRO is een perfect voorbeeld van hoe een interactieve preroll eruit moet zien. De interactie wordt uitgelokt . Door de juiste vragen te stellen vergaar je een hoop informatie over jouw bezoeker. Door audiences op te bouwen kun je deze groep in een later stadium wederom aan je merk / product binden. Door een aantal kleine aanpassingen te doen wordt deze interactieve preroll mijn inziens nog beter dan dat deze al is.

Als je wilt weten waar je allemaal de interactieve preroll kunt inzetten neem contact met ons op.

 

Laat een reactie achter:

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd