Nieuws

20 jun 2016
Weborama team

Voorstelronde: Nieuwe Collega’s

Door cedriek, Netherlands

Weborama groeit! De afgelopen maanden hebben wij nieuwe collega’s mogen verwelkomen. We willen ze graag aan jullie voorstellen. Maak kennis met Hamza (Traffic Adops Rich Media), Charlotte (Client Support Executive) en Michel (Business Development Manager).

Hamza Ahariz

Hamza Ahariz

 

Stel jezelf eens aan ons voor:

Heya, mijn naam is Hamza Ahariz en ik werk samen met mijn collega’s Emiel en Kafai in het Traffic team.

Hoe kom je terecht bij Weborama?

Hiervoor was ik werkzaam als Flash / Creative Developer bij verschillende bedrijven, maar na een aantal jaren wou ik toch iets nieuws uitproberen en AdOps was de perfecte optie voor mij.
Hoe gaan mensen jou tegenkomen bij Weborama?

Ik ben op 1 maart begonnen bij Weborama als Traffic Adops Rich Media. Ik ga het traffic

team versterken met onder andere het afhandelen van campagnes, uitvoeren van technische kwaliteitschecks en andere traffic gerelateerde zaken. Verder werken we ook nauw samen met het Client Support team om technische vraagstukken op te lossen.
Wat is je in de (korte) tijd nu al opgevallen?

Hoewel er altijd genoeg te doen is, hangt er een relaxte werksfeer hier bij Weborama.  Ik heb het erg naar mijn zin en voel me thuis in het traffic team.

Hoe ga jij vanuit Weborama de klant (adverteerder, bureau en uitgever) helpen?

Weborama klanten zullen van mij, Emiel en Kafai tags ontvangen die ze kunnen gebruiken voor hun Adsystemen. Ook sta ik altijd klaar om issues op te lossen die we binnen krijgen.

charlotte korsman

Charlotte Korsman

Stel jezelf eens aan ons voor:

Ik ben 23 jaar en heb net mijn master in Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de VU afgerond. Verder hou ik van gitaar spelen, golfen en gezellig met vrienden afspreken.

Hoe ben je bij Weborama terecht gekomen?

Weborama is mijn eerste carrière stap naar de top ;). Hiervoor heb ik ervaring opgedaan in de communicatie/IT/commerciële branche. Ik heb onder andere stage gelopen bij een IT marketing bedrijf in Boston (Verenigde Staten), veel hostess werk gedaan, data bestudeerd en klantcontact gehad tijdens een bijbaan als IT recruiter.

Zelf heb ik geen technische achtergrond, maar was wel altijd geïnteresseerd in coderen en conclusies trekken uit verzamelde data. Vooral dit laatste kwam veel voor tijdens mijn studie. Ik kwam Weborama tegen via een advertentie waar stond dat ze op zoek waren naar nieuwe collega’s. Bij Weborama komen mijn voorgaande ervaringen en nieuwe uitdagingen samen. Dit betekent niet alleen huidige kwaliteiten verbeteren, maar ook groeien in nieuwe opzichten.

Hoe gaan mensen jou tegenkomen bij Weborama en hoe ga je klanten helpen?

Sinds eind maart ben ik begonnen als Client Support Executive. Hierbij ben ik samen met mijn sales collega’s het eerste contactpunt voor vragen over campagnes, templates en creaties. We proberen altijd mee te denken met de klant over concepten en lossen problemen snel op om zo een soepel mogelijke livegang te kunnen verzorgen. Verder hou ik mij bezig met marketingactiviteiten voor Weborama, zoals het bijhouden van social media en het maken van de nieuwsbrief.

Wat is je in de (korte) tijd nu al opgevallen?

Weborama is altijd bezig om te vernieuwen. Zo hebben we vaak brainstorm sessies om nieuwe formaten te ontwikkelen en blijven we up-to-date met de nieuwste trends en technieken. Verder zijn we bij Weborama een grote familie wat zorgde voor een warm ontvangst toen ik net begon met werken.

Wat wil je verder nog aan ons kwijt?

Graag zorgen wij bij Weborama ervoor dat de livegang van je campagne soepel verloopt. We helpen je graag via sales@weborama.nl en connect ook met mij via LinkedIn. Tot snel!

michiel soeteman

Michel Soeteman

Stel jezelf eens aan ons voor:

Een 37 jarige import Amsterdammer met een lichte obsessie voor skate- en snowboarden, bbq-en, muziek (festivals) en sneakers. Ik woon met mijn vriendin en onze kindjes van 5 en bijna 3 jaar oud in de Staatsliedenbuurt in een geweldig fijn huis met een dakterras waar je u tegen zegt.

Hoe ben je bij Weborama terecht gekomen?

Ben zo’n 10 jaar geleden de media(sales) ingerold. In eerste instantie in print bij NL20 en Boomerang. Na een uitstap naar de muziek met eigen dj-collectief Boemklatsch bij een platenmaatschappij, ben ik bij Hyves in de digitale wereld terechtgekomen. Daarna heb ik bij Massarius en WebAds kennis mogen maken met programmatic advertising en bij VICE met content marketing. Met een voorliefde voor innovatie was een stap naar de marktleider op het gebied van reclame technologie niet meer dan logisch.

Hoe gaan mensen jou tegenkomen bij Weborama?

Ik ben in mei bij Weborama gestart als Business Development Manager. Weborama Nederland is vooral bekend als Rich Media vendor maar we bieden nog veel meer en daar ligt precies mijn uitdaging en missie. Ik richt me op advertising partnerships met publishers, mediabureaus en adverteerders. Niet alleen op het gebied van Rich Media dus, maar ook op onze Data Marketing technologie, onze Mobile SDK en alle wensen uit de markt op het gebied van digital innovation waar wij echt het verschil kunnen maken.

Hoe ga jij vanuit Weborama de klant (adverteerder, bureau en uitgever) helpen?

Naast onze bestaande Rich Media en Data technologie zijn we intern constant bezig met innovatie op het digital advertising vlak. Maar wat misschien nog wel belangrijker is, is om op basis van behoeften en wensen die onze partners hebben met innoverende oplossingen te komen. Hoewel het nog steeds om een kleine groep gaat, groeit het gebruik van Ad Blockers bijvoorbeeld. Wij adviseren onze partners daarom om met L.E.A.N. bannerformaten te gaan werken. We hebben inmiddels een aantal nieuwe Rich Media formaten ontwikkelt die aan alle richtlijnen voldoen maar waarmee adverteerders en bureaus wel hun doelstellingen kunnen behalen.

Wat is je in de (korte) tijd nu al opgevallen?

Dat Weborama voelt als een familie. Iedereen heeft veel voor elkaar over. Er is, in tegenstelling tot bedrijven waar ik in het verleden gewerkt heb, weinig tot geen sprake van onderlinge strijd. Het draait er vooral om dat we de best mogelijke service aan onze partners leveren. Het kennisniveau is erg hoog en ondanks dat er met complexe technieken gewerkt wordt, zijn er workflows gecreëerd voor onze partners die het mogelijk maken om ook met minder technische kennis optimaal gebruik te kunnen maken van de innovatieve mogelijkheden.

Wat wil je verder nog aan ons kwijt?

Wij zijn met Weborama misschien niet de meest zichtbare schakel binnen de online advertising keten maar bieden veel meer dan alleen de techniek die het mogelijk maakt om Rich Media uitingen te draaien. Ben je benieuwd wat we voor jouw organisatie op het digitale innovatie vlak kunnen toevoegen? Neem dan vooral even contact op. In ruil voor een kop koffie kom ik je er graag meer over vertellen.

 

Laat een reactie achter:

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd