8 aug 2016
Online rich media advertentie

Brand New

Door Benjamin, Rich Media Formaten

Als marktleider in Rich Media proberen wij altijd innovatief te blijven. De vele beschikbare formaten kunnen verschillende vragen oproepen. Wat voor invullingen zijn mogelijk? Hoe zorg ik dat mijn product opvalt binnen dit formaat? Om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen presenteren wij in een nieuwe maandelijkse top5 ‘Brand New’ Rich Media formaten of creatieve concepten die onlangs het daglicht hebben gezien of campagnes die zich onderscheiden door opvallende, bijzondere interactieve kenmerken.

Juli 2016

360-video

Het is vanaf nu mogelijk om 360-video in te zetten op web en inapp. Niet alleen video, maar ook afbeeldingen en html. De eerste cases zijn in de maak en wij zijn heel benieuwd naar concepten die hieruit voort gaan komen. Denk aan storytelling met meerdere video’s en interactieve html content die je kunt unlocken in de video’s. Mocht je geen 360-video beschikbaar hebben of wil je eens testen met het maken van de video. Bel ons en wij maken het voor je met de super coole Gear 360.

 

 

Ook op desktop garandeert 360-video impact. Vraag naar de mogelijkheden.

redbull360

 

RTB Frame Ad op Sanoma Adapt

Een tijdje geleden kondigden wij hem al aan maar nu is er dan ook een definitief voorbeeld. Wil jij de eerste zijn met een Frame Ad binnen Sanoma Adapt? Laat het ons weten als jij de eerste case wilt zijn met deze nieuwe programmatic takeover.

rtb frameadframead2

 

Roadblock Pushdown TMG eerste campagnes

De eerste campagnes met een roadblock pushdown zijn een feit. Zie hier de voorbeelden van Nivea en Afas Inspiration 360.

Nivea

tmg1 tmg2

Afas Inspiration 360

tmg3 tmg4

 

Juni 2016

New format: Substantial

substantial

Nieuw binnen Sanoma is de Substantial, ook wel Superheader. Het is een mooie fullwidth header met een reminder bij het scrollen, waarmee de header opnieuw op te roepen valt. De Substantial is per direct beschikbaar. Bij interesse neem contact met ons op over de mogelijkheden. Wij verwachten veel van dit nieuwe cross-device formaat!

 

Mobile interactie: Op zoek naar Dory game

dory Dory png

Deze splinternieuwe Disney campagne bevat een sterk staaltje mobile advertising. Ga op zoek naar Dory door je telefoon te kantelen en zo de oceaan af te speuren. Probeer het spel nu uit en ontdek een slimme manier om interactie aan te gaan met je gebruiker.

 

Storelocator

locator
Mobile wordt steeds serieuzer genomen als advertentiekanaal getuige de nieuwe mobiele campagnes die features van een smartphone meenemen in hun advertentie. Deze mobile halfpage is voor een specifieke winkelketen opgemaakt. De banner wekt interesse door een vraag te stellen. Wanneer op ‘zoek een vestiging’ geklikt wordt, opent een scherm waar je een postcode kan invullen. Wanneer die gedaan wordt opent een kaart met de route van je huidige locatie naar de dichtstbijzijnde vestiging van de winkelketen.

 

Shake to… video!

fbto fbto png

Er zijn zoveel interactie mogelijkheden via mobile en gelukkig wordt dit ook opgemerkt. FBTO komt bijvoorbeeld met deze leuke shake to video banner. Open de banner op je smartphone of scan de QR code en probeer het uit!

 

Quiz in banner

dasbanner

Deze interactieve halfpage banner voor DAS speelt in op de kennis van zijn doelgroep. Er zit een quiz verwerkt in deze banner waarbij je uiteindelijk een advies krijgt gebaseerd  op je aantal goede antwoorden. Het is een slimme manier om te testen of je doelgroep echt weet wanneer ergens een vergunning voor nodig is en het wekt de interesse van de gebruiker om te zien of zij deze kennis ook echt hebben. Ook kun je hier meerdere clicks in verwerken naar de gewenste landingspagina’s.

Mei 2016

 

New RTB FrameAd

RTB FrameAd

De RTB FrameAd is een doorlopende skin met pushdown effect. Deze is nieuw binnen programmatic en moet zijn primeur nog beleven. Laat weten als je hier interesse in hebt dan zetten wij deze samen met de publisher naar keuze voor je op via een dmp

Autoplay Video op mobiel

BadNeighbours

Autoplay video is mogelijk maar wij adviseren het om het volgens IAB’s LEAN richtlijn te doen: licht dus. Wij adviseren dan ook om een teaser te gebruiken van max 5 sec. On click kan de gebruiker zelf kiezen voor de volledig video.

User Initiated Rich Media

Onderzoek heeft al vaak aangetoond dat layers en interstitials die te vaak achter elkaar over de content gelanceerd worden de grootste ergernis voor gebruikers vormen. De trend binnen Rich Media is dan ook user initiated. Na interactie door de gebruiker wordt de layer gelanceerd waarin vervolgens meer over het product te ontdekken valt. Deze ‘engagements’ en clicks die daaruit voortkomen zijn waardevoller dan de miskliks op slecht uitgevoerde layers. Hier een fraai voorbeeld voor de nieuwe LG G5 waar na interactie divers feature video’s geselecteerd kunnen worden.

LG G5

April 2016

Amstel Click to Whatsapp

Amstel

Deze dynamische mobile halfpage voor Amstel valt op door de click to WhatsApp en ingebouwde storelocator. De call to action overtuigt gebruikers om een voor gedefinieerd bericht te sturen naar hun vrienden via WhatsApp. Het bericht vermeldt het dichtstbijzijnde Amstel café om snel makkelijk af te kunnen spreken in de buurt. Directe activatie dus via een interactief concept.

Telegraaf Super Pushdown Roadblock

KLM

Voor TMG ontwikkelden wij exclusief deze Super Pushdown Roadblock. Het is een nieuwe reserved takeover met user initiated pushdown effect. In dit voorbeeld wordt door een vraag te stellen de nieuwsgierigheid gewekt van gebruikers.  Het antwoord is pas zichtbaar wanneer op de call to actions geklikt wordt. Na een click op een van beide formaten klapt de header uit en de content in beide formaten veranderd. Beide banners lopen synchroon aan elkaar voor een mooi geheel.

Hearst Hero Ad

Hearst hero

De nieuwe header slider van Hearst kent een hoog interactie ratio door de swipe feature op smartphone en tablet. Niet alleen kan de gebruiker interactief door plaatjes heen swipen, ook zit er een video in deze banner. In onze template is deze banner eenvoudig op te zetten.

Cross-device Sticky Header, verkrijgbaar op Hearst, Advice en Adfactor

Gstar Elwood

Het gebruik van de cross-device sticky header is een slim formaat voor brand awareness over alle schermen. Deze banner is lekker groot en blijft ook goed zichtbaar tijdens het scrollen op de website.

Door gebruik te maken van video wordt er extra aandacht gevraagd bij de gebruiker. Ook worden in deze campagne weinig tekst gebruikt wat de call to action ‘discover more’ aantrekkelijker maakt om op te klikken.

Voetbalzone Video Pushdown Takeover

Voetbalzone

Zoals de naam van dit nieuwe formaat van Perform Group al verklapt heeft deze takeover de mogelijkheid om het gehele scherm over te nemen met video. Het meest opvallende aan deze banner is de video die in de achtergrond wordt afgespeeld. Deze kan alleen in zijn volledigheid worden bekeken wanneer er door een nieuwsgierige gebruiker op de ‘pushdown’ knop wordt geklikt.

Laat een reactie achter:

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd