Nieuws

22 nov 2016
Rich Media High-Impact

Rich Media High-Impact Display Bannering

Door Benjamin, Rich Media Formaten

High-Impact. Iedereen wil het, iedereen vindt het belangrijk, van adverteerder en designer tot aan het mediabureau en de uitgever. Dat is immers waarom je die mooie display banner maakt en waarom je adverteert met Rich media. Het gaat allemaal om de impact die het heeft op de gebruiker. Weborama heeft veel, heel veel templates die het inzetten van deze Rich Media High-Impact banners makkelijker maakt. Ook ondersteunen we designers en developers mocht dat gewenst zijn.

Bij Sanoma|SBS heeft men onlangs veel van deze High-Impact Display mogelijkheden nog eens uitgelicht in een uitgebreid artikel. Natuurlijk zijn deze allemaal in te zetten met een HTML template van Weborama. We zullen een aantal van de mogelijkheden aan je uitleggen. Bekijk ook, ter inspiratie, de voorbeelden in de Weboshowcase.

Billboard

Het Billboard is een flinke uiting die ruimte biedt om in 1 x de boodschap helder te krijgen. Combineer je dit met een pakkend onderdeel als video en een duidelijke call-to-action (button) dan is High-Impact vrijwel zeker gegarandeerd.

billboard
Skin

Een Homepage Takeover is erg bekend, maar vaak ook erg kostbaar. In sommige gevallen kun je ervoor kiezen om in plaats daarvan alleen de Skins in te zetten. Dat is, zou je kunnen zeggen, een takeover zonder IAB formaat. Het valt altijd op, maar denk wel even goed na over je opmaak. Houd bijvoorbeeld ook rekening met kleinere schermen. Zorg er dus voor dat je content schaalbaar is! Of misschien kies je ervoor om te werken met een vaste afbeelding, maar met tekst die er overheen ligt en schaalbaar is. Laat je vooral niet misleiden door visibility metingen die soms doen lijken alsof skins niet goed zichtbaar zijn. De IAB visibility standaard is niet gemaakt voor dit soort grote uitingen en houdt er dus geen rekening mee dat de uiting vaak niet in z’n geheel in beeld zal zijn. Maar Skins zijn natuurlijk bij uitstek een High-Impact Rich Media formaat. Combineer je dit met een ondersteunende Leaderboard of Billboard dan is de impact zeker niet te missen!

Substantial

De Substantial is een nieuwe mogelijkheid die meer dan ooit rekening houdt met wensen van zowel gebruiker als adverteerder. Rekening houdend met de LEAN-principes past de uiting zich aan, aan het apparaat waarop deze zichtbaar is. De Substantial is in eerste instantie een flink formaat, maar past zich bij scrollen aan. Door middel van een reminder blijft de uiting echter wel zichtbaar. Het formaat is dus geschikt voor Rich Media uitingen als video (dit laadt uitsluitend in ná user interactie) en triggert om nog eens te kijken.
superheader-ngc-mars

Mobile Halfpage

Het 320×240 of 320×250 formaat is het meest gebruikte mobile formaat voor Rich Media uitingen. Dit bleek al uit ons benchmark rapport. Het formaat leent zich voor veel verschillende mogelijkheden door de goede zichtbaarheid op mobile devices. Denk aan de Swiper, een mobile halfpage formaat met keuze uit diverse effecten als: Cube, Slide, Fade, Flip en Coverflow.

Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden te bedenken, kijk vooral ook op de pagina met Impactvolle Online Rich Media voorbeelden waarop we maandelijks interessante en nieuwe voorbeelden plaatsen.

Laat een reactie achter:

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd