Nieuws

16 mrt 2017
Weborama Campaign of the year 2016

Weborama Campaign Of The Year 2016 and the winner is?

Door cedriek, Rich Media Formaten

Een heel jaar lang strijden de top creatieve bureaus om de felbegeerde Weborama Campaign Of The Month campagne. Uit alle landen waar Weborama actief is worden de mooiste innovatieve creaties toegestuurd. Iedere maand opnieuw maken wij een selectie van de top 4 creaties uit die maand. Vervolgens laten wij het publiek zijn stem uit brengen.

De uiteindelijke winnaar van die maand ontvangt van ons de trofee. Een trofee die menig creatiebureau heeft veranderd. Het winnen van de Campaign Of The Month is als het winnen van een Webby award of zoals in de filmindustrie een Oscar.

Maar is dit alles?

Nee er is meer..

The Campaign Of The Year

De strijd om de Campaign Of The Year wordt gestreden door alle maand winnaars uit dat jaar.

The best of the best 

We mogen dan ook rustig hardop zeggen dat je als bureau behoorlijk goed bent wanneer je deze prijs in de wacht sleept. Van menig voorgaande winnaars hebben wij vernomen dat het winnen van de Campaign Of The Year voelt als winnen van de Voice of Holland. Voor degene die nog niet op de hoogte zijn van de genomineerde hierbij speciaal een overzicht

Weborama Campaign of the year 2016 genomineerden

Het stemmen gaat als volgt

Wij vragen een onafhankelijke vakjury bestaande uit een mix van publishers, mediabureaus en creatievebureaus hun stem uit te brengen.

Zij geven onafhankelijk van elkaar aan wie de absolute nummer 1 is en welke impactvolle rich media creaties daarop volgen. Uiteindelijk krijgen wij van elk jurylid hun top 11 binnen.

Aan de andere kant mag het publiek zijn stem uitbrengen. Het totaal aantal  stemmen van zowel de vakjury als het publiek wordt gewogen 50/50. Daar rolt de winnaar van de Campaign Of The Year 2016 uit. Van elk vakjury lid vragen wij hun nr 1 keuze toe te lichten..

Een aantal quotes van de vakjury

Pechman/Pacman maakt de boodschap van de campagne meteen duidelijk én raakt mensen direct door het herkenbare spelletje, die mensen laagdrempelig kunnen spelen. Op deze manier hebben games in advertising daadwerkelijk toegevoegde waarde.

When the client chooses an HPTO you should always help them to take this format to it’s full potential. Programmatic solutions are the new creative, but HPTOs should be fully focused interaction and fun. That’s what they’re made for. This has been very well executed through the gamification factor of this creative. Well done!

Wat mij betreft is de beste campagne een campagne die de consument echt positief verrast. Finding Dory (maar ook Ditzo) is daar een prachtig voorbeeld van. Op innovatieve wijze heeft Finding Dory gebruik gemaakt van de interactieve mogelijkheden en hiermee echt wow-factor opgeleverd. Consumenten waarderen dit dan ook echt, dit terwijl ze normaliter vaak genoeg klagen over advertenties die men vervelend vindt.

De Ditzo campagne op Marktplaats gaat niet zoals veel van eerdere campagnes puur voor een hoge ctr maar zorgt voor de interactieve (goed werkende) game in de HTO ook voor een hoog engagement. Niet te intrusive en een vermakelijke banner. Past goed bij de campagne.

De uitslag

Zoals eerder in dit artikel beschreven zijn hier stuk voor stuk goede innovatieve, impactvolle rich media creaties die wat ons betreft allen de winnaar konden zijn. Het was dan ook een nek aan nek race.. Maar Henny Huisman zei het vroeger wel eens.. Er kan er maar 1 de winnaar zijn.

Desalniettemin kunnen jullie hier zien hoe spannend het was

Uitslag stemmen weborama campaign of the year 2016

 

Op weg naar de winnaars

 

 

En dan nu de winnaars

Wij feliciteren Mr Ynk met de productie van de Ditzo HPTO XXL op Marktplaats. Andere credits gaan naar de Greenhouse Group en specifiek Bluemango voor het concept/ design.

Winnaars campagin of the year

Je kunt hier nog even genieten van de winnende uiting

Marktplaats_hptoxl

 

 

Campaign of the year 2017

Het nieuwe jaar is alweer gestart. Nieuw ronde, nieuwe kansen. Wil je inspiratie opdoen? Bekijk onze weboshowcase. 

 

Laat een reactie achter:

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd