Brand New Online Rich Media Advertenties:
Nieuwe Formaten Met High Impact

Online rich media advertenties hebben impact! Jouw product of merk zet je met deze advertentie formaten op de kaart. Je doelgroep moet je blijven verrassen met nieuwe reclame uitingen en uiteindelijk aanzetten tot het kopen van je product.

Er zijn veel beschikbare online rich media advertentie formaten om mee te werken. Sommige formaten zijn website of publisher specifiek. Andere meer generiek en breed inzetbaar.

Om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen presenteren wij maandelijkse de top Rich Media formaten of creatieve concepten die onlangs het daglicht hebben gezien.

Ook campagnes die zich onderscheiden door opvallende, bijzondere interactieve kenmerken worden hier getoond.



Video Progress bar

  • Te gebruiken in alle video uitingen
  • Manage expectations bij de user
  • Vanaf nu standaard in templates met Weborama videoplayer
  • LEAN: minder irritatie, hogere interactie

Bij het adverteren met video wil je natuurlijk dat jouw video door de gebruiker helemaal afgekeken wordt. Dit bereik je onder andere door de gebruiker te laten zien dat de gebruikte video niet minuten lang duurt, maar bv al na 20 seconden klaar is. Dit komt ook in de LEAN standaarden naar voren.

[/vc_row]

Deck-of-Cards met video

  • Uitbreiding van de mobile Deck-of-Cards
  • Meerdere video’s in één uiting
  • Story telling op mobile, nu ook met video

Steeds vaker horen we de vraag: Zijn er meerdere video’s in 1 uiting mogelijk? Ja, dat kan mits je rekening houdt met UX. De Deck-of-Cards is een goede optie. Kijk zelf maar.

[/vc_row]

Video Scroller TNW

  • Groot formaat video (16:9 of 9:16)
  • Exclusief bij The Next Web
  • Uitbreding van het bestaande template

Op artikel niveau adverteren met een grote video. Dit is HUGE impact!



The Next Web – Canvas Scroller Ad

  • Exclusief bij The Next Web
  • Cross-device inzet
  • 1 afbeelding zegt meer dan 1000 woorden

Een goed gekozen afbeelding kan heel veel impact maken. Zowel de stijl als het daadwerkelijke beeld zeggen veel over je marktbenadering en jouw doelgroep. Met deze Canvas Scroller Ad heb je flink de ruimte om je voor het voetlicht te plaatsen.


[/vc_row]

Interscroller (Updated!)

  • Parallax effect (voorgrond scrollen tov een achtergrond)
  • Nu technisch verbeterd en met meer opties
  • Non-intrusive formaat

De interscroller wordt steeds vaker ingezet, op zowel desktop als mobile only. We hebben het template compleet vernieuwd en er extra opties aan toegevoegd. Het is nu ook makkelijk mogelijk om met een afbeelding of video de voorgrond te laten verschuiven ten opzichte van de achtergrond. Een mooi Parallax effect. Natuurlijk kun je ook kiezen tussen een 100% x 100% viewpoort of als je dat kleiner wilt: eenvoudig met CSS aanpassen. Vergeet niet het vernieuwde template aan te vragen!


[/vc_row]

Centered Expandable HPA

  • Vergroot eenvoudig de bannerruimte
  • Expandable met layer
  • Revival van de Expandables!

Iedereen kent de klassieke expandable bij mouse-over. Nu is dit weer terug van weggeweest maar met een mooi layer effect. Hoe dit er precies uit ziet? Klik op het voorbeeld en check het voor jezelf. Een mooie toevoeging aan de toch al flinke ruimte van de Desktop Halfpage.


InApp Miniscroller

  • Exclusief bij Nu.nl
  • Keuze in effecten als parallax, video enz. enz.
  • Ben jij de Mediafirst Launching Partner?

Vanaf nu is het in de NUapp ook mogelijk om een miniscroller in te zetten. In de banner kun je content laten reageren op de bannerpositie in de app. Dat opent creatieve mogelijkheden waaronder een inapp miniscroller, maar ook bijvoorbeeld parallax banners of producten, teksten of buttons die in beeld komen zodra je scrollt.

Mobile Spotlight

  • Mobiele variant van de Desktop halfpage dimmer
  • Extra uitgelicht
  • Hoge opvalwaarde
  • Schaduwkleur naar keuze in te vullen

De mobile spotlight is een mobiele variant van de welbekende desktop halfpage dimmer of blackout. Het achterliggende idee is ook hier om de banner uit te lichten. Op desktop gebeurd het mouse-over, op mobile zodra de banner in beeld komt. Wij hopen op zelfde resultaten als op desktop uiteraard.

9292 HTML Takeover

  • Klikbare wallpaper met veel impact
  • Optimale visibility
  • Crossdevice

De 9292.nl Takeover hebben we nu ook in HTML. De takeover is op desktop 100% breed en 809px hoog waardoor veel impact gemaakt kan worden. Verder kan deze takeover crossdevice ingezet worden, waardoor je ook de mobiele gebruikers kan bereiken.

Deck of cards

  • Mobile formaat
  • Swipe feature naar links en rechts
  • Veel ruimte voor eigen content

De deck of cards bestaat uit een 320×240 mobile halfpage waarbij je horizontaal kan swipen. Je hebt 6 slides die je kan gebruiken voor eigen content. Op deze manier kan de gebruiker op een unieke manier interactie aangaan met de banner en je merk.

HTML VPAID

  • HTML template voor VPAID
  • Pre-roll met hoge merkbetrokkenheid
  • Social buttons integratie

Met een VPAID kan je je merk/product goed presenteren. Je hebt de mogelijkheid om meerdere video’s, CTA’s of spelelementen er in te verwerken, waar de gebruiker zelf de controle heeft om te bepalen waar hij heen gaat. Je kan het zien als een soort mini-website die vrij in te vullen is naar eigen concept. Klik hier voor een voorbeeld.

New APTO (1800×1000) Fullwidth header met Skins

  • Fullwidth header die aansluit op de skins
  • Skins hebben schaalbare content
  • Gedeelde achtergrond die altijd op elkaar aansluit ongeacht de positie van de header
  • Click to fullscreen layer blijft mogelijk
  • Video integratie blijft mogelijk
  • Vraag de template aan via sales@weborama.nl

De APTO 1800×1000 was aan een vernieuwing toe om adverteerders en vooral designers meer te bieden. De APTO heeft nu een doorlopende header die altijd aansluit op de skins waardoor de takeover als geheel meer impact heeft dan ooit. De nieuwe programmatic takeover kan overal op de 1800×1000 ingekocht worden.

Crossdevice Superheader

  • Fullwidth header
  • Cross-device web inzetbaar
  • Positioneert zich in een bannerpositie of bovenaan de pagina
  • Sticky en/of een sluitknop zijn in te stellen opties
  • Video optioneel
  • Programmatic target: 1800×200

De Super Header is een 100% brede header die cross-device web inzetbaar is. De header heeft de hoogte van de IAB billboard maar maakt gebruik van de volledig breedte van het scherm. Full HD schermen hebben inmiddels een heel hoog aandeel in het desktop verkeer en al die ruimte kan gebruikt worden om impact te maken. Op devices schaalt het formaat ook uit tot de randen van het scherm. De superheader is 250px hoog, op mobiel is dat 140px.

OVX: Outstream Video Experience

  • Video aspect ratio (16:9) wordt altijd gerespecteerd
  • Video speelt af tegen een zwarte achtergrond, uitgelicht voor meer impact
  • Skippable na 3 seconden maar altijd met eindframe voor reminder
  • Fullscreen video modus
  • Registreert bekende video events zoals start, progress, en Trueview zoals Google dit definieert
  • Cross-device inzetbaar
  • VAST-compliant, 20 sec video max
  • Gebruiksvriendelijke video reminder na scrollen
  • Premium en snel programmatic beschikbaar op Deal ID
Outstream Video Experience

Naast prerolls bij Youtube en de omroepen, zijn er nog niet veel video alternatieven die dezelfde impact hebben en is het voor publishers zonder videocontent heel moeilijk om überhaupt aanspraak te maken op video budgetten. Hoog tijd dus voor een nieuw Outstream product dat bij vrijwel iedere publisher in te zetten is en een volwaardig alternatief voor pre-rolls biedt. Zowel wat betreft impact, viewability als performance.

Billboard Video scroller

  • Sanoma & TMG
  • Hoge video progress
  • non-intrusive

Omdat billboards vaak bovenaan staan komt het gebruik van video niet altijd goed tot zijn recht. In dit nieuwe formaat speelt de video verder in een reminder rechts onderaan het beeldscherm. De gebruiker krijgt op die manier meer kans om de video af te kijken.
De videoreminder komt niet over de sitecontent omdat deze meeschaalt.

Inarticle Advertorial

  • Hoge CTR
  • Optimale visibility
  • Native Advertising

Speciaal voor het Mannenmedia netwerk ontwikkelden we samen een advertorial die alleen zichtbaar is, als deze werkelijk in beeld is. Tezamen met een look and feel die past bij het artikel is de advertorial niet storend en kan het de merkbeleving van de lezer juist positief beïnvloeden.

High impact Rich media formaten uit
oktober 2016

Portrait Ad

  • Cross-device
  • Keuze uit verschillende modules
  • Hoge customer experience

De IAB Portrait Ad, is in een nieuw jasje gestoken. Het is nu cross-device beschikbaar en bevat 4 verschillende formaten. Deze zijn afzonderlijk te combineren maar kunnen ook als één geheel geserveerd worden. Doordat er een selectie gemaakt kan worden van modules die specifiek inspelen op de kwaliteiten van een device, is de Portrait Ad ook perfect in te zetten op Mobile. Per device, domein en/of app kan gekozen worden voor één of meerdere modules. Deze kunnen vervolgens in iedere gewenste volgorde, onder elkaar, ingeboekt worden. De Portraid Ad bestaat uit de formaten: 300×100, 300×450, 300×250 en 300×250. Als alle formaten gebruikt worden, vormt het geheel een 300×1050.

Ieder formaat biedt de mogelijkheid om onderstaande modules te plaatsen:

  • Slider
  • Video
  • Store Locator
  • Whatsapp
  • Facebook
  • Instagram

Canvas Ad

  • Mobile formaat
  • 6 slides om op te vullen met content
  • Hoge interactie

Voorheen was er weinig invulling mogelijk bij een fullscreen layer. Wij introduceren de Canvas Ad, een Mobile Halfpage die na een tap vergroot naar fullscreen. Binnen de fullscreen layer heb je nu de mogelijkheid om te navigeren. Er zijn in totaal 6 slides, verticaal en horizontaal, die opgevult kunnen worden met content. Elke slide kan een unieke naam bevatten, zodat je in de reporting precies de interactie van de gebruiker met de slide kan zien.

High impact Rich media formaten uit
September 2016

Vertical video

  • Vanuit een 320×240 formaat
  • Niet intrusive door interscroller
  • Volledig afspelen video

Vertical video met teaser zonder te intrusive te zijn. Vanuit een normale 320×240 ervaart de gebruiker een sneak peak van de echte vertical video. Door op het movie icoon te klikken krijg je de hele vertical video in hoge resolutie te zien. Een normale vertical video zou alleen in fullscreen modus te zien zijn, maar op deze non-intrusive manier kun je toch alles laten zien en heb je de keuze om de hele lange video te laten afspelen.

TMG Advertorial

  • 300×250 of 300×600
  • Swipe mogelijkheid
  • Video is mogelijk

Net zoals Sanoma hebben wij nu voor TMG ook een eigen advertorial. Deze banner is eenvoudig te produceren. Vraag bij ons de specs aan!

Pushdown Header NRC

  • Schermbreed
  • Expand na click
  • Hoge visibility

De pushdown header is nu ook verkrijgbaar op NRC. Het is een formaat dat zich vult qua schermbreedte. Je kan de site gebruiker uit lokken met een leuke CTA, waar na een click er meer informatie wordt gegeven over een product/merk. Er zijn talloze mogelijkheden om dit formaat in te vullen!

APTO op Page Ad Netwerk

  • Hoge visibility
  • Programmatic inzetbaar
  • Schaalbare content in skins

De automated page take over is nu ook beschikbaar op het netwerk van Page Ad. Kijk waar o.a. onze APTO allemaal mogelijk is op onze Weborama Placement Tool.

High impact Rich media formaten uit
Juli 2016

360 Video

  • Geschikt voor mobiel en desktop
  • InApp en Mobile web compliant
  • Eenvoudig te produceren
  • Keuze uit 360 video of 360 foto
Rich media 360 video

Het is vanaf nu mogelijk om 360-video in te zetten op web en inapp. Niet alleen video, maar ook afbeeldingen en html.

De eerste cases zijn in de maak en wij zijn heel benieuwd naar concepten die hieruit voort gaan komen. Denk aan storytelling met meerdere video’s en interactieve html content die je kunt unlocken in de video’s.

Mocht je geen 360-video beschikbaar hebben of wil je eens testen met het maken van de video. Bel ons en wij maken het voor je met de super coole Gear 360.

Real Time Bidding Frame Ad

  • Programmatic inzetbaar
  • Kan draaien bij Sanoma en De Persgroep (vraag naar de mogelijkheden)
  • Schaalbare content in de skins mogelijk
real time bidding rich media framead

Een tijdje geleden kondigden wij hem al aan maar nu is er dan ook een definitief voorbeeld. Wil jij de eerste zijn met een Frame Ad binnen Sanoma Adapt? Laat het ons weten als jij de eerste case wilt zijn met deze nieuwe programmatic takeover.

Roadblock Pushdown Telegraaf

  • Volledige schermbreed
  • IAB LEAN proof formaat
  • Uitklapbaar bij mouseover
  • Hoge visibility
Pushdown roadblock telegraaf

De super pushdown header van de Telegraaf is een impactvolle rich media uiting. Dit formaat is volledig schermbreed vullend. De content is schaalbaar en kan netjes gepositioneerd worden. Template is te verkrijgen met of zonder video erin.

High impact Rich media formaten uit
Juni 2016

Substantial / Super header

  • Volledige schermbreed
  • 99% visibility door subtiele reminder
  • Click to lightbox optie
Substantial super header rich media formaat

Nieuw binnen Sanoma is de Substantial, ook wel Superheader. Het is een mooie fullwidth header met een reminder bij het scrollen, waarmee de header opnieuw op te roepen valt. De Substantial is per direct beschikbaar. Bij interesse neem contact met ons op over de mogelijkheden. Wij verwachten veel van dit nieuwe cross-device formaat!

MOBILE INTERACTIE
OP ZOEK NAAR DORY GAME

  • Hoge interactieratio
  • Hoog engagement gehalte
  • Mobile gyroscoop toepassing
  • Spelelement
mobile halfpage finding dory

Deze splinternieuwe Disney campagne bevat een sterk staaltje mobile rich media advertising. Ga op zoek naar Dory door je telefoon te kantelen en zo de oceaan af te speuren. Probeer het spel nu uit en ontdek een slimme manier om interactie aan te gaan met je gebruiker.

Storelocator

  • Op basis van geo of postcode
  • Goed inzetbaar voor grote ketens (bouwmarkten, dealers, food)
  • Toepassing op meerdere rich media formaten
Mobile rich media storelocator 320x240

Mobiel adverteren wordt steeds serieuzer genomen getuige de nieuwe mobiele campagnes die features van een smartphone meenemen in hun advertentie.

Deze mobile halfpage is voor een specifieke winkelketen opgemaakt. De banner wekt interesse door een vraag te stellen. Wanneer  op ‘zoek een vestiging’ geklikt wordt, opent een scherm waar je een postcode kan invullen.

Wanneer dat gedaan wordt opent een kaart met de route van je huidige locatie naar de dichtstbijzijnde vestiging van de winkelketen. De bezoeker kan direct de route naar de winkel volgen om zijn product te kopen.

Shake to video

  • Gebruik van gyroscoop functie
  • Mobile halfpage breed inzetbaar
  • Hoge activatieratio
Mobile rich media shake to video

Er zijn zoveel interactie mogelijkheden via mobile en gelukkig wordt dit ook opgemerkt. FBTO komt bijvoorbeeld met deze leuke shake to video banner. Open de banner op je smartphone of scan de QR code en probeer het uit!