Want to stay up to date with the latest developments and projects?

Sign up for our newsletter & don't miss a thing!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

indicates required *

* By subscribing to our newsletter, you agree to receive e-mail marketing communications from Weborama Netherlands. You can of course unsubscribe at any time via the unsubscribe link at the bottom of each newsletter or by contacting us.

Subscribe!

Press Release: Weborama sees a growth of 18% in Q1 and Q2 2016

Posted on August 15, 2016

Amsterdam 21 juli 2016

De geconsolideerde omzet van Weborama over het eerste halfjaar van 2016 kwam uit op € 13.571 K, een stijging van 13,5% vergeleken met het bedrag van € 11.957 K, in dezelfde periode in 2015. De autonome groei van de totale groep steeg met 18%, *gerekend met gelijkblijvende wisselkoersen (in verband met de dalende Roebel).

Deze toename is aanzienlijk in Frankrijk op het gebied van “data strategie” activiteiten. De internationale activiteiten zijn ook noemenswaardig gestegen, en zijn goed voor 67% van de totale omzet van de groep (vergeleken met 68% in de eerste helft van 2015).

Direct en indirect – via de media-agency partners -, zowel in Frankrijk als op internationaal vlak, wint Weborama het vertrouwen van bedrijven als Heinz, Heineken, Quiksilver, Red Bull, Barilla, Johnson & Johnson, Bayer, Kaufmann & Broad, en anderen.

“We zien een veelbelovende ontwikkeling in het beschermen en managen van beveiligde informatie van alle stakeholders met betrekking tot data-driven marketing, een stijging van de DMP (data management platform) aanbestedingen en erkenning van onze 3rd party-database als een uitstekend hulpmiddel voor een krachtige groei en een groter bereik”, aldus Alain Levy, CEO van Weborama.

De eerste helft van 2016 bevestigt de aanhoudende dynamiek van 2015 door de groei van Weborama’s omzet. De bedrijfsactiviteiten werden sterk beïnvloed doordat het volledige data aanbod van de groep samenviel met de groeiende markt van bedrijven, die een overgang maakten tot een “data strategie”.

In de afgelopen zes maanden is Weborama blijven investeren in technologie, met de volgende resultaten:

• Verdere beveiliging van de klanten hun data in heel Europa,
  • Finetunen van de functionaliteiten, het verbeteren van de DMP-interface (UI) en de gebruikerservaring (UX),
  • Blijven ontwikkelen van “cross-device” oplossingen.

Weborama heeft ook het verbinden van zijn technologieën verder verbeterd – in het bijzonder met betrekking tot de DMP – binnen het globale programmatic ecosysteem. Ook zijn er overeenkomsten opgezet met nieuwe partners zoals Videology – wereldleider op het gebied van televisie en video advertising conversie en met LiveRamp – wereldleider op het gebied van CRM onboarding.