Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

High Impact digital advertising onderzoeksresultaten 2020

Posted on April 29, 2020

Net als vorig jaar hebben wij een marktonderzoeker ingeschakeld om adverteerders, uitgevers, mediabureaus en creatieve bureaus te vragen naar hun meningen en ervaringen over de online advertentiemarkt.

Uit dit onderzoek zijn dit jaar weer interessante inzichten gekomen. Een aantal hiervan delen we alvast met jullie:

  • Het gebruik van display en Rich Media is opnieuw toegenomen in de markt.
  • Adverteerders verwachten dat in de toekomst de gehele omnichannel digitaal wordt ingekocht en niet meer offline.
  • Rich Media wordt anno 2020 met name ingezet om awareness en bereik (+26% t.o.v. 2019) te genereren.
  • Rich Media wordt het liefst programmatic ingezet, wel zien we dat er bij mediabureaus behoefte voor directe deals is toegenomen om zo gegarandeerd je impressies uit te kunnen leveren bij premium publishers.
  • De markt heeft een grote behoefte aan informatie, zoals benchmark resultaten, cases, mogelijkheden om campagnedoelstellingen te halen, meer informatie over technieken en formaten etc.
  • Er is ook behoefte aan standaardisatie voor de benamingen van verschillende formaten en meetmethoden voor de gehele branche.

Wil je toegang tot het gehele onderzoeksrapport en dus ook alle inzichten? Download het rapport hier

Heb je vragen/feedback/opmerkingen met betrekking tot dit onderzoek of het rapport? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of email ons op sales@weborama.nl.