Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

Kijkje achter de schermen van het Client Support team

Posted on June 10, 2021

Bij Weborama hebben we, als Rich Media specialist in Nederland, contact met veel verschillende adverteerders, mediabureaus, creatieve bureaus en uitgevers. Grote en kleine bedrijven worden naar ons doorverwezen voor de inzet van Rich Media, maar we kunnen ons voorstellen dat dit proces misschien wat onduidelijk kan zijn. Daarom neem ik, Lenna, jullie vandaag mee in de dagelijkse werkzaamheden binnen het Client Support team.

Campagnes

De hele dag door komen er bij ons verschillende campagnes binnen die wij vervolgens verwerken. Onderdeel hiervan is altijd het controleren van de creatie op verschillende punten. Is het template op de juiste manier gebruikt? Klikt alles goed door? Heeft het een kans om geblokkeerd te worden door Google? Dat laatste heeft te maken met de Google Heavy Ad Intervention waar we eerder over schreven. Feedback sturen we terug naar creatie, en wanneer alles in orde is kunnen we het verder verwerken. Bij Client Support verzamelen we eigenlijk alle (technische) informatie die nodig is om de campagne te verwerken. Vervolgens zetten we dit pakketje informatie door naar onze collega’s van de traffic afdeling. Zij zorgen voor het technische stuk en leveren het materiaal vervolgens af bij de juiste uitgevers.

Contact met de klant

In het Client Support team ben je eigenlijk de hele dag door wel in conversatie met verschillende mensen. Vragen over toekomstige campagnes, resultaten van afgelopen campagnes, template aanvragen en veel meer komt voorbij. De diversiteit van de vragen komt ook doordat wij als spin in het web contact hebben met adverteerders, mediabureaus, creatieve bureaus en uitgevers. Daarnaast spreken we sommige mensen bijna dagelijks en zijn er elke dag ook wel weer nieuwe mensen die contact opnemen met ons. Beide vind ik leuk, zo bouw je met bepaalde mensen een goede band en samenwerking op, maar is het ook leuk om iemand die onbekend is met Rich Media mee te nemen in het proces. En die dan hopelijk ook weer eens opnieuw te spreken!

Mooi-werk-spotter

Als campagnes verwerken je baan is zie je, zoals je inmiddels vast wel door hebt, heel wat voorbij komen. Creaties die kunnen dienen als inspiratie zetten we op onze Weboshowcase. Daarnaast kiezen we ook maandelijks de mooiste creatie uit die wordt uitgeroepen als ‘creatie van de maand’. Als je inspiratie zoekt en hier hulp bij nodig hebt kun je het ons altijd laten weten via sales@weborama.nl, dan kunnen we met je meedenken. En tip: Dit jaar wordt de Weboshowcase in een nieuw jasje gestoken, waardoor het nog makkelijker is de mogelijkheden van Rich Media te verkennen.

Naast het eerdergenoemde zijn er natuurlijk ook meetings met collega’s, administratieve zaken, en meer. Een dag valt nooit helemaal in te plannen, omdat je niet weet welke campagnes er worden aangeleverd. Dit zorgt ook elke dag weer voor een andere dynamiek en genoeg nieuwe inspiratie!