Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

De kracht van creatie

Posted on March 12, 2021

Online banners: je hebt ze in allerlei vormen en maten. Van impactvolle HPTO’s en rectangles, tot ads met meerdere video’s of statische images. Naast de keuze voor het juiste formaat is de creatieve invulling ervan eigenlijk nóg belangrijker. Onderzoek toont namelijk aan dat 70% van de effectiviteit van een banner aan de creatie zelf ligt.

Rich Media leent zich er perfect voor om allerlei features in je creatie te verwerken en het maximale uit het formaat te halen. In deze blogpost laten we zien welke features je kunt verwerken om zo je uiting naar een hoger level van creativiteit te tillen.

Video

Toen het al vaststond dat video here to stay is, is dat door de lockdown al helemaal duidelijk geworden met de komst van alle livestreams en webinars die gegeven zijn in 2020. De generatie van nu kijkt louter video zelfs.

Dit alles bij elkaar maakt dat video nu ook op heel veel manieren in Display te verwerken is. De video die je inzet voor de OLV campagne kan je makkelijk verwerken in al onze Rich Media formaten, zonder er veel voor aan te passen. De vertical video van Instagram heeft bijvoorbeeld dezelfde assets als de Mobile Portrait Video. Op deze manier kan je dus heel makkelijk een doorvertaling maken zonder dat daar creatiekosten bij komen kijken. Binnenkort zullen we weer met een nieuw mobiel formaat komen (stay tuned!) die gericht zal zijn op video.

Meer video voorbeelden:

Interactie

High impact (Rich Media) formaten zijn het meest bekend om de mate van interactiviteit. Dit is helemaal het geval in de APTO (Automated Page TakeOver) waarin je met meerdere ad posities kan spelen. Maak het één geheel door soepele overgangen te verwerken of laat iets bewegen van de ene naar de andere kant.

Wil je echt interactie met je doelgroep? Laat ze zelf dan interacteren met je dienst of product. Dit kan door een Drag&Drop in je creatie te verwerken. Alles wordt uiteraard ook meegemeten. Naast een toffe creatie verkrijg je dus ook nog eens insights over je doelgroep.

Mobiel verkeer heeft desktop inmiddels ingehaald [1] wat ervoor zorgt dat de focus ook steeds meer op mobiel komt te liggen. Gelukkig zijn er voor mobiel ook genoeg creatieve mogelijkheden en hebben we eerder al een blogpost geschreven met een aantal voorbeelden om mobiele interactie te genereren. Deze interscroller is hier een goed voorbeeld van en bevat een duidelijke boodschap om de user te laten interacteren.

Meer interactie voorbeelden:

Dit is nog maar een fractie van wat er mogelijk is. Wil je meer zien? Contact je contactpersoon binnen Weborama of mail/bel ons met je vraag. We staan ook altijd open om samen nieuwe dingen te bedenken. Challenge us!