Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

HTML VPAID de nieuwe interactieve preroll

Posted on June 07, 2017

HTML 5 VPAID vervangt de Flash VPAID. Zoals jullie weten worden Flash banners al geruime tijd niet meer ondersteund door de bekende internet browsers. Voor VPAID was dit anders. Veel videoplayers waren (en zijn gedeeltelijk) nog flashplayers. Enkel creaties gemaakt in een flash template worden ondersteund.

Inmiddels zijn de grote publishers over naar een HTML player. En dit zal vanaf nu ook de standaard gaan worden. De eerste creaties die nog in zowel Flash als Vpaid zijn gemaakt waren die van Disney Beauty and the Beast.

Wat is het voordeel van een HTML VPAID ten opzichte van een Flash VPAID?

Als we kijken naar de statistieken dan zien we een grote verschuiving in het consumeren Er is een grote verschuiving in het consumeren van content. Waar vroeger desktop met stip op nummer1 staat ligt dat nu op 50/50. Flash en tablet / mobile zijn geen vrienden. Nu HTML VPAID door de grote publishers ondersteund wordt zorgt dit ervoor dat er meer inventory beschikbaar komt. Zowel op desktop als tablet werkt HTML VPAID goed.

Welke events kun je zoal meten met VPAID?

Het antwoord op die vraag is; een hoop.

Laten we het Beauty and the Beast voorbeeld eens nemen.

Zoals je ziet begint de uiting met een mooie animatie. De timer begint te lopen. Na 10 seconden begint de preroll te spelen. Wanneer de bezoeker niet klikt / geen interactie aangaat met de advertentie weten we in ieder geval de gemiddelde video uitkijkduur. Deze standaard VAST events worden bij VPAID ook standaard afgevuurd.

Het begint nog interessanter te worden wanneer de bezoeker wel de interactie aangaat. Op dat moment wordt er een signaal aan de player afgegeven. Deze bezoeker gaat de interactie aan dus speel de eigenlijke content nog niet af tenzij de bezoeker zelf de uiting sluit.

Als adverteerder en/of mediabureau weet je dat dit potentieel geïnteresseerden voor je product of dienst zijn

Van deze groep kun je eventueel een pool opbouwen om deze later te voorzien van een ander passende boodschap.

Deze VPAID uiting heeft naast de standaard preroll nog 2 andere video specials. Beide kunnen aangeklikt worden om meer te weten te komen over de inhoud van de film. Uiteraard wordt dit vastgelegd en zie je in reporting hoe vaak op de video’s is geklikt.

Aan de rechterkant zie je de ontdek meer knop. Wanneer je hier op klikt zie je de sfeerbeelden van de film. In deze slide show trek je de bezoeker als het ware de film in. Iedere advertentie met voorzien zijn van een goede call to action.

Meerdere externe kliks naar verschillende landingspagina's mogelijk

Zoals je ziet zijn er heel veel verschillende events die je met HTML VPAID kunt meten. Deze komen allen terug in onze reporting. Wanneer je ook aparte kliks naar diverse landingspagina’s wilt registreren kan dat ook. In bovenstaande interactieve preroll worden de volgende urls (naast de default) apart gemeten:

  1. Intagram
  2. Facebook
  3. Youtube
  4. Ticketshop

VPAID biedt veel voordelen. Wanneer de bezoeker de interactie met je advertentie aangaat kun je hem echt aan je merk gaan binden. Iedere stap kan geregistreerd worden waardoor je een goed beeld krijgt hoe de uiting presteert.