Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

Bye bye 2018, Welcome 2019

Posted on January 03, 2019

2018 is voorbij gevlogen en wij zijn blij dat wij, onze klanten, en natuurlijk alle creatieven een aantal mooie dingen hebben kunnen neerzetten. Het was een jaar vol impact en dat zetten we komend jaar graag door. Hieronder onze traditionele terug- en vooruitblik.

Big Fish:

Om te beginnen was dat de introductie van Big Fish, een nieuwe manier om brand insights te verkrijgen op basis van bekende Weborama language treatment methodieken maar dan op een vooral visuele manier. Inmiddels hebben we flink een aantal Nederlandse cases mogen maken en in 2019 zou het mooi zijn om tot activatie cases te komen op basis van deze insights: custom combinaties van sleutelwoorden specifiek voor een adverteerder als basis van custom audience segmenten. Maatwerk in data activatie dus.

De “Data Belofte” zoals vorig jaar genoemd is nog steeds een belofte gebleven. Uitgevers worstelen nog steeds met het data vraagstuk ook na 25 mei toen de AVG van kracht werd en in theorie de uitgevers de beste papieren in handen kregen voor een gezamenlijke propositie. NL profiel is nog steeds niet een groot succes en Weborama spreekt dan wederom de hoop uit dat het komend jaar echt gaat gebeuren dat deze collectieve data layer voor Nederland succesvol gelanceerd gaat worden. Met het oog op meer third party cookie blocking door browsers is het ook echt noodzaak.

Big Fish
Big Fish

Creatie: Weborama Studio

Afgelopen jaar introduceerden we ook Weborama Studio, onze langverwachte bannertool die elke klant kan gebruiken voor zijn eenvoudige bannersets, videobanners en sinds kort ook skins/wallpapers. Een aantal klanten zijn er mee aan de slag gegaan en de feedback is veelal positief. Iedereen kan eenvoudige banners maken met Weborama Studio , en in 2019 zullen we op basis van klantfeedback vervolgstappen gaan maken met het product. Groot voordeel van Studio is de flexibiliteit en de rechtstreeks koppeling met onze adserver.

Weborama Studio
Weborama Studio

Creatie: COTY, Spinawards en showcase

De campagne van het jaar en campagne van de maand verkiezingen worden nog altijd gewaardeerd. Het komend jaar zullen we dit blijven doen maar in een vernieuwde opzet.

DIt jaar waren er verder twee gouden Spinawards voor Walibi en Audi campagnes, en het was prachtig om te zien dat ‘banners’ weer een podium kregen bij een grote awardshow. Beide gouden spinnen zijn het bewijs dat Rich Media (naast de groei zoals blijkt uit het IAB Adspend report) een perfecte advertentievorm is voor het tonen van creativiteit en innovatie.

Komend jaar zullen we onze Showcase ook een grote update gaan geven en willen we creatieve bureaus meer betrekken bij de invulling. Voor creatieven komt er in Q1 ook eindelijk een nieuwe previewer die veel oude ergernissen zal wegnemen. De hoogste tijd natuurlijk.

Het niveau van creaties is dit jaar weer heel hoog en het valt echt op dat Nederland heel ver voorloopt ten opzichte van de rest van Europa. Veel gebruik van video, interactieve elementen, communicerende elementen tussen creatives, het zijn dingen die we volgend jaar graag terugzien en meer.

Preview nieuwe Previewer
Preview nieuwe Previewer

Impact voor 2019

Afgelopen September introduceerden wij Impact: Het publisher paid programmatic Rich Media platform waar je op een enkele Deal ID Rich media kunt inkopen over de aangesloten uitgevers heen. In 2019 bouwen wij dit verder uit binnen Nederland en ook daarbuiten.Traditioneel staat Weborama dicht bij de uitgever vanuit het bekende publisher paid model bij directe inkoop en het helpen met opzetten van nieuwe advertentieformaten en proposities. In Nederland is programmatic Rich Media nu groter dan direct en vandaar de logische keuze om onderdeel te worden van de programmatic ecosysteem. Publishers en buyers zijn enthousiast over deze propositie en komend jaar wordt Impact dan ook groter, makkelijker en blijft altijd onafhankelijk. In het buitenland staat echte programmatic Rich Media in de kinderschoenen dus we verwachten daar flinke stappen te maken. Het afgelopen jaar hebben er al takeovers, interscrollers en expandables gedraaid in heel West-Europa dus mocht je op zoek zijn naar inventory in het buitenland via Impact dan helpen we je in het nieuwe jaar graag verder.

Make some Impact !