Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

ONDERZOEKSRAPPORT/BENCHMARKS FORMULIER - DONT DELETE

Posted on June 21, 2021

Voor het derde jaar op rij onderzoeken we de online advertentiemarkt en vragen we adverteerders, mediabureaus, uitgevers en creatieve bureaus naar hun meningen en ervaringen. Zo krijgen we inzicht in de behoeften van de markt ten aanzien van (Rich Media) online banners en leren we wat de verschillende groepen in de markt van display in het algemeen en Rich Media in het bijzonder vinden.

Dit jaar is het onderzoek uitgevoerd samen met onderzoeksbureau Markteffect en afgenomen in de maand maart 2021. Uit dit onderzoek zijn weer interessante inzichten gekomen. Een aantal hiervan delen we alvast met jullie:

  • Aandeel Rich Media blijft groeien
    Online adverteren blijft een zeer belangrijk onderdeel van marketing en het aandeel van Rich Media banners binnen display banners blijft toenemen (+11% t.o.v. 2020).

  • Mobiel vs desktop
    Mobiel blijft het belangrijkste device als het gaat om het inzetten van online banners. 58% van de online banners wordt namelijk ingezet op mobiel en de overige op desktop.

  • Awareness en interactie
    Rich Media wordt met name ingezet om awareness voor het merk te creëren (91%). Daarnaast zien we dit jaar dat, in vergelijking met voorgaande jaren, Rich Media ook steeds vaker wordt ingezet met als doel interactie te genereren met de doelgroep (+27%).

  • “Inhousen”: 68% van de adverteerders
    Van de ondervraagde adverteerders geeft 68% aan zelf intern digitale media in te kopen.

  • Programmatic first:
    Rich Media wordt door een ruime meerderheid nog steeds het liefst programmatic ingezet met als reden om zo de controle te houden over de campagne en zelf te kunnen optimaliseren (89% t.o.v. 57% in 2020).

Wil je het gehele rapport, inclusief alle resultaten, zelf bekijken? Laat dan hieronder je gegevens achter en ontvang het rapport per e-mail.

* verplichte velden



Weborama gebruikt de gegevens die u op dit formulier verstrekt om bovenstaande informatie toe te sturen en de maandelijkse nieuwsbrief toe te sturen.


U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link te klikken in de voettekst van elke email die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via webo@weborama.nl. We zullen uw gegevens met respect behandelen. Bezoek onze website voor meer informatie over onze privacypraktijken. Door hieronder te klikken, stemt u ermee in dat wij uw gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

Heb je vragen/feedback/opmerkingen met betrekking tot dit onderzoek of het rapport? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of email ons op sales@weborama.nl.