Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

5 tips voor optimaal gebruik van onze HTML5 templates

Posted on March 03, 2020

Wij krijgen regelmatig vragen over onze templates en delen daarom graag een aantal tips met jullie. Wil je ook tijd besparen en meer impact maken met je Rich Media campagnes? Lees dan verder.

Allereerst is het goed om te weten dat onze templates zeer eenvoudig te gebruiken zijn. Zie het als een lege kleurplaat. Je hoeft het alleen nog maar mooi in te kleuren met je creatie. Verder kun je aan de hand van onze templates zwaardere banners inzetten, kun je gemiddeld meer assets toevoegen dan bij andere templates, passen we meer metrics toe dan een standaard ad-server en is reporting altijf inclusief.

1) Zorg dat je altijd de laatste versies gebruikt

    Onze templates worden continue verder ontwikkeld en verbeterd om de beste resultaten te behalen. Heb je nog een template liggen van de vorige maand of heb je er een van een cliënt of creative agency gekregen, maar weet je niet zeker of dit onze laatste versie is? Check het dan even met ons via support@weborama.nl om er zeker van te zijn dat je de juiste versie gebruikt. Zo voorkom je dat je achteraf allerlei dingen moet aanpassen of zelfs opnieuw moet beginnen.

    2) Maak je ads bijzonder met extra features

    • Customizen: onze videoplayer is tot in detail te customizen - je kunt het zo simpel of uitgebreid inrichten als je wilt
    • Meetbaar: alle gewenste vormen van interactie zijn mee te meten aan de hand van events
    • Store locator: met gebruik van een store locator kunnen bezoekers naar de dichtstbijzijnde winkels van de adverteerder geleid worden

    3) Zorg voor de ideale workflow

    We krijgen wel eens de vraag hoe we precies te werk gaan en hoe de perfecte workflow voor de creatie en livegang van een campagne eruitziet. De ideale workflow kun je vinden op onze support-pagina. Zo gaan we samen efficiënt te werk en weet je precies wat je kunt verwachten.

    4) Speel in op de actualiteit

    Speel eens in op de actualiteit om je advertenties nog meer te laten opvallen! Dat kan eenvoudig met onze templates. Met behulp van een XML-bestand kun je zelf het materiaal makkelijk aanpassen. Zo kun je heel snel zelf de tekst, afbeeldingen en video's aanpassen om in te spelen op actuele gebeurtenissen in de context rondom jouw banners. Hoe relevanter je advertentie, hoe meer indruk je maakt.

    Een goed voorbeeld is de campagne van Narcos seizoen 3:
    Verschillende internationale websites schreven destijds over voetbal transferdeals gezien er een transferdeadline was. De adverteerder reageerde hier direct op door zelf de tekst in de banners aan te passen naar aanleiding van de actuele transfergeruchten en de bijbehorende bedragen. Deze miljoenenbedragen koppelden ze slim aan leuke weetjes over Pablo Escobar.

    5) Laat met je meedenken

    Heb je technische vragen/issues of heb je creatief advies nodig? Wij bieden altijd uitgebreid support aan en kunnen snel schakelen als het om de templates gaat gezien we deze zelf ontwikkelen. Ook denken we graag met je mee hoe je een campagne het beste in kunt richten en welke formaten relevant zijn om te gebruiken of uit te testen.

    Voor technische vragen: support@weborama.nl
    Alle overige vragen: bel ons op 020 524 6690 of mail naar sales@weborama.nl

    Heb je nog andere vragen over onze templates? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.