Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

High Impact digital advertising onderzoeksrapport 2021

Posted on June 03, 2021

Voor het derde jaar op rij onderzoeken we de online advertentiemarkt en vragen we adverteerders, mediabureaus, uitgevers en creatieve bureaus naar hun meningen en ervaringen. Zo krijgen we inzicht in de behoeften van de markt ten aanzien van (Rich Media) online banners en leren we wat de verschillende groepen in de markt van display in het algemeen en Rich Media in het bijzonder vinden.

Dit jaar is het onderzoek uitgevoerd samen met onderzoeksbureau Markteffect en afgenomen in de maand maart 2021. Uit dit onderzoek zijn weer interessante inzichten gekomen. Een aantal hiervan delen we alvast met jullie:

  • Aandeel Rich Media blijft groeien
    Online adverteren blijft een zeer belangrijk onderdeel van marketing en het aandeel van Rich Media banners binnen display banners blijft toenemen (+11% t.o.v. 2020).

  • Mobiel vs desktop
    Mobiel blijft het belangrijkste device als het gaat om het inzetten van online banners. 58% van de online banners wordt namelijk ingezet op mobiel en de overige op desktop.

  • Awareness en interactie
    Rich Media wordt met name ingezet om awareness voor het merk te creëren (91%). Daarnaast zien we dit jaar dat, in vergelijking met voorgaande jaren, Rich Media ook steeds vaker wordt ingezet met als doel interactie te genereren met de doelgroep (+27%).

  • “Inhousen”: 68% van de adverteerders
    Van de ondervraagde adverteerders geeft 68% aan zelf intern digitale media in te kopen.

  • Programmatic first:
    Rich Media wordt door een ruime meerderheid nog steeds het liefst programmatic ingezet met als reden om zo de controle te houden over de campagne en zelf te kunnen optimaliseren (89% t.o.v. 57% in 2020).

Wil je het gehele rapport, inclusief alle resultaten, zelf bekijken? Download het rapport hier

Heb je vragen/feedback/opmerkingen met betrekking tot dit onderzoek of het rapport? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of email ons op sales@weborama.nl.