Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

Kijkje achter de schermen van het Traffic team

Posted on August 16, 2022

Eerder dit jaar nam mijn collega Anna je al mee in de dagelijkse werkzaamheden van ons Tech Support team [lees hier]. Vandaag doe ik, Emiel, dit voor ons Traffic team.

Ik begin de dag direct met de Traffic mail door te nemen om te kijken of er wellicht issues of spoedjes binnen gekomen zijn die prioriteit hebben. Daarna hebben we standaard een Tech daily stand-up waarbij we samen bespreken wat er die dag op de planning staat en andere belangrijke projecten of prioriteiten.

Traffic requests

Onze voornaamste bezigheid is het verwerken van zogeheten traffic requests (aanvragen). Onze sales collega’s verzamelen alle informatie van de klant; hoe de campagne heet, hoeveel tags er moeten komen, naar wie het moet etc. Dat wordt gebundeld in een traffic request en naar ons gestuurd.

Wij maken vervolgens de campagne aan in ons systeem, doen een materiaal check en verwerken het materiaal in de campagne. Vervolgens voegen wij eventuele aangeleverde tracking toe. Dit kunnen click trackers zijn maar ook impressie trackers. Waarna wij de tags uitrollen.

De tags zijn javascripts die, wanneer ingeboekt door publishers, de uitingen zullen weergeven en dus ook de daarbij behorende tracking. De tags sturen wij vervolgens naar de partijen zoals dat aangegeven staat in de request. Zodra zij de tags hebben ingeboekt is de campagne klaar om te starten en om mooie resultaten te halen.

Druk?

Hoe druk wij het hebben is dus zeer afhankelijk van hoeveel requesten wij binnen krijgen en hoe groot of complex ze zijn.

Daarnaast is een groot onderdeel uiteraard de directe vragen en verzoeken die wij binnen krijgen van klanten en publishers. Dit kan echt van alles zijn; advies, test tags aanvragen, vragen over rapportages, uitingen etc.

Live issues oplossen

Het kan altijd voorkomen dat een website, waar bijv. een APTO op draait, is aangepast en dat daardoor de skins niet meer mooi uitlijnen. Wij lopen dan de settings na in onze database om ze aan te passen naar de nieuwe omgeving zodat alles weer netjes uitlijnt.

Het kan ook voorkomen dat er iets anders misgaat; bijv. events die niet worden gemeten, een issue met trackers, een creatie die niet klikbaar is etc. Wij kijken dan altijd zo snel mogelijk of wij het probleem kunnen nabootsen en fixen. Als het een creatie of template issue is dan werken wij nauw samen met onze support collega’s. Wij bespreken dan onze bevindingen, geven hun het materiaal en de preview urls. Op die manier kunnen wij snel het probleem fixen en vervangen achter de bestaande tags om ervoor te zorgen dat deze issues zich oplossen zonder dat de klant, mediabureau en/of publisher moeite hoef te doen.

Fijn toch? 😊